-Windy zostały zamontowane zanim rozpoczęły się prace związane z budową tunelu pod torami. Początkowo tunele miały być jedynie wyremontowane. Zmieniono jednak koncepcję. Podczas prac ziemnych wystąpiły wstrząsy, które sprawiły, że mechanizm windy rozregulowywał się i powodował zacięcia. Nikt nie przewidział, że prace będą generowały aż tak duże wstrząsy. Mechanizm okazał się zbyt wrażliwy. Aby nie doprowadzić do ich uszkodzenia do czasu zakończenia prac wyłączyliśmy windy, ale po ponownym uruchomieniu będą one wymagały regulacji. Wystarczą kilkumilimetrowe przesunięcia w mechanizmie śrubowym, aby dochodziło do zacinania się windy. Poza tym konstrukcja windy jest dosyć wysoka, dlatego jest bardziej narażona na wstrząsy. Po zakończeniu głównych prac, które powodują największe wstrząsy, wypoziomujemy konstrukcje wind i je wzmocnimy – zapowiada Piotr Halagiera, wiceburmistrz Kwidzyna.
Ruch pociągów, po zakończeniu modernizacji torów, nie będzie już wpływał na funkcjonowanie wind. Przypomnijmy, że oprócz projektu „Budowa węzła integracyjnego wraz z rewitalizacją zabytkowego budynku dworca PKP w Kwidzynie”, realizowanego ze środków unijnych, trwają także prace dotyczące modernizacji linii kolejowej z Malborka do Grudziądza. Dotyczą one dziewięciu stacji na tej trasie. Prace mają zakończyć się jesienią 2019 r.
Napisz komentarz
Komentarze