Google pokazuje wysoko te witryny, które przydadzą się odbiorcom. I nie chodzi wyłącznie o zawartość
Wśród specjalistów zajmujących się marketingiem internetowym dużą popularnością cieszy się stwierdzenie: „content is king”. W pewnym uproszczeniu chodzi o dominującą rolę treści: tekstów (poradników, opisów, relacji z branżowych wydarzeń), zdjęć oraz innych multimediów. Aby użytkownicy spędzili na stronie dość czasu, aby stali się przyszłymi klientami, należy ją wypełnić zawartością na wysokim poziomie. Eksperci z agencji INSEO zwracają jednak uwagę na fakt, że aby odbiorcy w ogóle zapoznali się z serwisem, muszą go najpierw odnaleźć.
W tym momencie uwidacznia się dominująca rola wyszukiwarki Google. Jej zasięg szacuje się na ponad 94% polskich internautów, czyli blisko 20 punktów procentowych więcej niż kolejnych serwisów w zestawieniu. Optymalizacja stron według wymogów amerykańskiego giganta, nazywana https://www.inseo.pl/ od „Search Engine Optimization”, obejmuje między innymi:
poprawność wyświetlania na urządzeniach mobilnych
szybkość działania strony oraz wczytywania plików graficznych
przejrzyste menu
struktura adresów URL, odnosząca się do słów kluczowych z zapytań użytkowników
klarowne formatowanie tekstów, ułatwiające szybkie odnalezienie najważniejszych treści w artykule
bezbłędne linkowanie wewnętrzne, przyspieszające poruszanie się po kolejnych podstronach
Te aspekty SEO trzeba dopracować w najdrobniejszych szczegółach. Wyższa pozycja szybko przełoży się na wyniki
Nawet najciekawsza treść nie zatrzyma odbiorców, jeżeli zapoznawanie się z nią będzie trudne i niewygodne. Internauci szybko przeniosą się konkurencji, która lepiej dba o tzw. user experience. Warto podkreślić, że wiele czynników rankingowych wyszukiwarki Google – a jest ich grubo ponad 200 – ma sporo wspólnego właśnie z jakością UX. Innymi słowy: im bardziej wartościowa treść oraz staranniej potraktowane kwestie techniczne funkcjonowania firmowej strony internetowej, tym większe szanse na zajęcie jednej z czołowych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Statystyki z badań udowadniają, że miejsce w Google ma decydujący wpływ na to, które witryny www odwiedzają użytkownicy. A w warunkach współczesnej rywalizacji rynkowej przewaga w wyszukiwarce ma realne odzwierciedlenie w systematycznie zwiększających się przychodach firmy.
Napisz komentarz
Komentarze