sobota, 20 kwietnia 2024 05:07
Reklama

Mieszkanka Kwidzyna straciła ponad 5 tys. zł przez fałszywy SMS zawierający link do dokonania płatności

Mieszkanka Kwidzyna otrzymała SMS-a z informacją o zaległości za przesyłkę w wysokości 94 groszy. W wiadomości znajdował się również link do strony internetowej firmy kurierskiej. Po kliknięciu na niego kobieta została przekierowana na fałszywą stronę, przez co straciła z konta 5 707 zł. Policjanci wyjaśniają sprawę i apelują o zachowanie szczególnej ostrożności w przypadku otrzymania tego typu wiadomości, a przede wszystkim o niekorzystanie z linków do dokonania płatności nawet drobnej kwoty.
  • Źródło: KPP Kwidzyn
Mieszkanka Kwidzyna straciła ponad 5 tys. zł przez fałszywy SMS zawierający link do dokonania płatności

22 lutego br. do Komendy Powiatowej Policji w Kwidzynie zgłosiła się kobieta, która poinformowała policjantów, że została oszukana. Jak ustalili funkcjonariusze zgłaszająca otrzymała sms-a z informacją, że dostawa jej przesyłki jest tymczasowo zatrzymana i w związku z tym należy uregulować powstałą zaległość w kwocie 94 groszy.
W wiadomości tej znajdował się również link do strony internetowej, który miał ułatwić jej opłatę należności. Kobieta kliknęła link zawarty w sms-ie i od razu została przekierowana na stronę umożliwiającą zalogowanie się do konta bankowego. Następnie po podaniu loginu i hasła, potwierdziła przelew na kwotę w wysokości 94 groszy. Następnego dnia mieszkanka Kwidzyna zauważyła, że ktoś dokonał kilku nieautoryzowanych przelewów na kwotę 5707 złotych.
To nie był jedyny taki przypadek w ostatnim czasie. Sms-a o podobnej treści otrzymał 20 stycznia br. mężczyzna, który miał uregulować należność w kwocie 1,21 zł za przekroczenie wagi przesyłki. Po zalogowaniu się przez otrzymany link na stronę banku stracił w ten sposób 3 tys. złotych. Pod koniec ubiegłego roku policjanci odnotowali 4 takie zgłoszenia, pierwsze miało miejsce 13 listopada 2019 roku wtedy to mieszkaniec Kwidzyna otrzymał sms, z którego treści wynikało, że musi dokonać dopłaty za nadaną przesyłkę w kwocie 0,81 groszy. Po zalogowaniu się na stronę banku przez otrzymany link z jego konta ubyło 2800 zł. Kolejna osoba została oszukana 25 listopada 2019 roku mężczyzna otrzymał sms, że w związku z niedopłatą do rachunku telefonicznego jego numer zostanie zablokowany, aby uniknąć powyższego, miał dokonać przelewu na konto operatora w kwocie 1,53 zł, z jego konta zniknęło 17 500 zł. Na początku grudnia w związku z niedopłatą 87 groszy mężczyzna stracił 712 zł, a 16 grudnia kolejna osoba straciła w ten sposób 3900 złotych.
Apelujemy, aby nie odpowiadać na sms-y oraz wiadomości e-mail nieznanego pochodzenia. Tym bardziej skłaniające nas do płatności za usługi bądź różnego rodzaju zaległości. Pamiętajmy, że informacje na temat zadłużenia lub różnego rodzaju płatności zawsze możemy sprawdzić w biurze obsługi klienta firmy.
Policjanci apelują, aby zachować szczególną ostrożność wobec wiadomości sms, zachęcających do kliknięcia podanego linku w celu dokonania nawet drobnych płatności. Linki te mogą kierować na fałszywą stronę banku. Nie odpowiadajmy na te wiadomości i nie korzystajmy z umieszczonych w nich linków, chrońmy swoje dane! Pamiętajmy, że oszuści stosują przeróżne metody, aby wyłudzić od nas pieniądze. Zawsze zachowajmy ostrożność w przypadku tego typu wiadomości. Zanim przekażemy jakiekolwiek pieniądze, sprawdźmy stronę internetową wskazaną w wiadomości i ustalmy, czy faktycznie zalegamy z płatnościami.


Podziel się
Oceń

Reklama