Jak powinna wyglądać strona internetowa dla małego i średniego biznesu?

  • 01.06.2021, 08:39
  • Źródło: Artykuł sponsorowany
Jak powinna wyglądać strona internetowa dla małego i średniego biznesu?
Projektowanie strony internetowej nie jest banalnym działaniem typu przeciągnij i upuść. Jest czymś o wiele bardziej złożony. Jest procesem, w którym można wyróżnić aż pięć faz (odkrycia, strategii, rozwoju koncepcji, designu, wdrożenia), w ramach których należy przeprowadzić szereg działań i prac (analitycznych, badawczych, projektowych, programistycznych, testowych).

Zacznijmy od czegoś bardzo oczywistego i fundamentalnego jednocześnie. Tworzenie stron internetowych Kwidzyn nie jest po prostu działaniem tak prostym, jak można przeczytać na przykład w opisach kreatorów stron internetowych.

Strona internetowa w sektorze MSP

Projektowanie strony internetowej nie jest proste, ani tym bardziej banalnie proste, jeśli mamy na myśli stronę, która ma realizować różnorodne, złożone cele biznesowe. A takie przecież są także osiągane przez firmy z sektora MSP.

Strona dla małego i średniego biznesu nie może być po prostu dodatkiem do działań marketingowych, handlowych, czy promocyjnych, prowadzonych w tradycyjnych kanałach. Powinna stanowić kluczowe narzędzie, pozwalające realizować różnorodne potrzeby biznesowe.

Dziś niemal oczywistością jest wykorzystywanie potencjału tkwiącego w internecie. Dzięki stronom internetowym firmy (w większości branż i sektorów) zwiększają sprzedaż, pozyskują nowe kontrakty, zyskują nowych partnerów, budują swoją reputację, wreszcie optymalizują, automatyzują wiele procesów wewnętrznych i zewnętrznych, dzięki czemu zyskują przewagę nad konkurencją.

Jednym słowem wykorzystują potencjał technologii, narzędzi, produktów, usług cyfrowych.

Od czego zacząć tworzenie strony www dedykowanej małemu i średniemu biznesowi?

Pytanie należy do kategorii pytań trudnych. Tak naprawdę początkiem tworzenia dowolnego serwisu www nie jest projektowanie interfejsu strony internetowej, ale prace mające na celu odkrycie wszystkich celów biznesowych.

Przy czym, w zależności od firmy, branży, rynku, celów biznesowych (strategicznych, krótko- i długoterminowych), potencjałów, możliwości, koniunktur będą się znacząco różnić.

W pierwszej kolejności należy znaleźć odpowiedź na pytanie, co tak naprawdę ma strona dla nas robić? Jaką wartość ma stanowić? Jakich zmian, dzięki jej wdrożeniu oczekujemy? Jakie zadania, funkcje, cele powinna pozwalać wykonywać, oferować, osiągać? W jaki sposób ma się przyczyniać do rozwoju naszego biznesu. Jaką wartość, użyteczność ma stanowić dla jej użytkowników?

Bez znalezienia odpowiedzi na te kluczowe pytania i kilku pomniejszych, nie jesteśmy tak naprawdę w stanie stworzyć strony internetowej, która będzie dla naszego biznesu użyteczna i efektywna. Nie jesteśmy w stanie uczynić z niej narzędzia skutecznie wspierającego nasz biznes.

Kilka ważnych uwag w kwestii projektowania stron internetowych

Warto przy tej okazji zauważyć, że tak częste w branży MSP strony wizytówkowe niestety są najlepszym przykładem działań, których należy unikać. Nie tylko nie wspierają one biznesu, ale wręcz mu szkodzą, tworząc wizerunek firmy anachronicznej, niedostosowanej do potrzeb i oczekiwań jej klientów.

Warto także pamiętać, że tworzenie własnej strony www nie jest działaniem czysto programistycznym, czy graficznym. Jest raczej działaniem łączącym biznes, technologię, design, estetykę i naukę (np. badania użyteczności stron internetowych).

Jest działaniem mającym na celu stworzenie narzędzia, które pozwala biznes skutecznie rozwijać. Zatem, od czego zacząć projektowanie strony internetowej? Najlepiej od poznania, zebrania, zdefiniowania celów biznesowych oraz nadania im rangi (priorytetyzacja).

Jak wybrać agencję, która stworzy stronę dla firmy z MSP?

Wybierając agencję UX, która stworzy dla nas stronę na pewno warto mieć na uwadze jej doświadczenia (wyrażające się w przykładach realizacji w portfolio), jakość jej prac (wyrażającą się w nagrodach, certyfikatach, opiniach klientów) oraz możliwościach (wyrażających się w stacku technologicznym oraz designerskim).

Innymi słowy, musimy mieć pewność, że wykonawca będzie umiał przełożyć nasze cele, potrzeby, oczekiwania biznesowe na funkcje, estetyki, rozwiązania, narzędzia. Nie jest to zadaniem łatwym i wymaga sporego doświadczenia, nie mówiąc o kompetencjach.

Tworzenie strony www od podstaw jest tak naprawdę dostosowywaniem jej wyglądu, układu, funkcjonalności, struktury do celu, jakiemu ma służyć. Mówiąc nieco jeszcze innym językiem, w nieco inny sposób i odpowiadając na tytułowe pytanie, należy nie tyle skupiać się na wyglądzie strony, który jest oczywiście istotny, ale na jej zdolności do realizowania założonych celów biznesowych.

Jak powinna wyglądać strona dla małego i średniego biznesu?

Strona internetowa powinna być wypadkową, kompromisem, harmonijnym połączeniem atrakcyjności (estetyka, design) i użyteczności (wzorce projektowe, dobre praktyki projektowe, adekwatne technologie, wdrożone standardy).

Strona tylko atrakcyjna wizualnie będzie stroną o niskiej użyteczności. Nie będzie pozwala jej użytkownikom realizować zadań oraz osiągać celów, jakie za jej pomocą chcą osiągnąć. Z kolei strona, w której zaniedbamy kwestie estetyczne będzie stroną zniechęcającą. Robiącą złe wrażenie i obniżającą współczynnik konwersji, osłabiającą siłę przywiązania jej użytkowników.

Tworząc stronę internetową dla firmy - bez względu na jej wielkość i koszt strony www - musimy mieć na uwadze te najbardziej podstawowe kwestie. Bez ich uwzględnienia stworzymy narzędzie, które nie pozwoli nam w pełni skorzystać z potencjału, jaki tkwi w Internecie.

A ten przecież stał się medium biznesowym w pełnym tego słowa znaczeniu. Dziś posiadanie strony internetowej - profesjonalnej i użytecznej - jest warunkiem skutecznego konkurowania. Także w sektorze MSP, który nadal niestety nie wykorzystuje w pełni tego potencjału.

Źródło: Artykuł sponsorowany

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu kwidzyn1.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe