Pozycjonowanie lokalne to szansa na promocję małej firmy

  • 27.03.2018, 11:00
  • Grupa Tipmedia
Pozycjonowanie lokalne to szansa na promocję małej firmy
Jeżeli chodzi o nadmorskie rejony – warto zwrócić uwagę na to, że liczba małych przedsiębiorstw jest szczególnie duża. W większości, miejscowości nadmorskie utrzymują się z turystyki. Duża ilość restauracji, kawiarni, hoteli, pensjonatów oraz firm oferujących różne formy rozrywki, powoduje wielką konkurencję. To dlatego zwiększa się liczba przedsiębiorców, którzy korzystają z usług SEO.

Agencje SEO są w stanie odpowiednio zoptymalizować i pozycjonować stronę firmy tak, by osiągała ona lepsze wyniki w wyszukiwarce Google. Wiele jest sposobów SEO, które wykorzystuje się w procesie pozycjonowania. Warto jednak zaznaczyć, że pozycjonowanie lokalne to nieco inna sprawa niż pozycjonowanie ogólnopolskie, kiedy oferta kierowana jest do klientów z całego kraju, a nie z wybranego regionu czy miasta. Specjaliści z agencji SEO skupiają się na takich czynnościach jak:

  • Zawarcie odpowiednich frazach w treściach na stronie. Nazwy lokalne powinny znajdować się w nazwie strony, w adresie URL, w tytule i podtytułach strony. Oprócz tego, nazwa miasta lub dzielnicy musi widnieć także w meta opisach, w tekstach, w nagłówkach oraz w stopce strony. Dzięki odpowiednim frazom, możemy zdobyć więcej wejść i dłuższe wizyty na stronie, co z kolei przekłada się na efekty naszej pracy. Wyszukując np. kwiaciarnie w Kwidzynie, wystarczy wpisać w wyszukiwarkę kilka słów, a pojawi się spis najlepiej ocenianych i najpopularniejszych kwiaciarni w tym mieście. Aby znaleźć się w ich stronie trzeba zadbać o to, by dzięki odpowiednim treściom wyszukiwarka mogła powiązać daną witrynę z miejscowością.
  • Obecność i aktywność w social mediach. Dziś popularność można zyskać przede wszystkim w Internecie. Większość właścicieli firm zleca prowadzenie bloga, kont na Instagramie czy Facebooku. Dzięki temu, mamy bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami. Zdjęcia, artykuły, linki oraz różne posty (np. transmisje na żywo lub tzw. relacje), zwrócą uwagę wielu osób. Jest to dobry pomysł nie tylko dla lokalnych mieszkańców. W okolicach nadmorskich przebywa wielu turystów – aplikacje na telefon oraz media społecznościowe pozwolą im znaleźć twoją kawiarnię, restaurację czy hotel.
  • Oprawa tekstowa i graficzna strony – wizualna część strony jest równie istotna, co techniczna, dlatego nie należy jej zaniedbywać.

Właściciel niewielkiego lecz przytulnego hotelu, może skarżyć się na brak wystarczającej ilości klientów. Główne powody takiego stanu, to przede wszystkim ogromna konkurencja i często brak innowacji w przedsiębiorstwie. Jednak duży wpływ ma jakość naszej strony internetowej. W dzisiejszych czasach, bardzo trudno jest zaistnieć bez wsparcia, jakim jest Internet. Na witrynie firmy znajdują się wszystkie informacje o przedsiębiorstwie, ceny, usługi oraz inne.

SEO lokalne dla lokalnego biznesu

Pomorze jako region, w którym turystyka odgrywa ogromną rolę w gospodarce regionu, to miejsce, w którym lokalne działania promujące mają szczególne znaczenie. Aby wyprzedzić konkurencję i pozyskać klientów, warto sięgać po narzędzia idealnie odpowiadające oczekiwaniom współczesnych konsumentów - warto wiedzieć, że obecnie w przypadku usług lokalnych króluje wyszukiwanie poprzez urządzenia mobilne, dlatego strona internetowa powinna być dobrze przygotowana także pod smartfony i tablety.

Hotel, w którym zatrzymuje się mniejsza ilość gości, może zwiększyć swoją popularność poprzez pozycjonowanie strony. Na stronie powinny znaleźć się unikalne i rzeczowe treści. Poza tym, trzeba zwrócić uwagę na treści graficzne. Obrazki, zdjęcia oraz grafiki powinny być dobrane pod kątem wydarzeń w hotelu oraz jego prezencji. Optymalizacja strony, obecność słów kluczowych czy korzystanie z portali społecznościowych, pomogą nam wyróżnić hotel.

By umiejętnie prowadzić hotel czy restaurację w dzisiejszych czasach, należy być na bieżąco z branżowymi wydarzeniami a także być aktywnym w sieci. Dużo może nam dać założenie konta na Facebooku, Instagramie oraz na Twitterze. Poza tym, dziś popularne jest prowadzenie także blogów, najlepiej związanych tematycznie z branżą, w której chcemy się promować.

Każde małe przedsiębiorstwo może zaistnieć, nawet w najbardziej zaludnionym przez turystów obszarze. W miejscu takim, często możemy mieć do czynienia ze sporą konkurencją. Warto jednak pamiętać, że dziś, aby przyciągnąć uwagę klientów, możemy nie tylko odnowić hotel i urozmaicić ofertę. Pozycjonowanie lokalne to zbiór usług, z których obecnie korzysta coraz większa ilość przedsiębiorców. Właściwie przygotowana strona internetowa pomoże nam zaistnieć nawet wśród sporej konkurencji.

Grupa Tipmedia
Podziel się: