czwartek, 28 marca 2024 16:40

Poznaj moc słów – czym są słowa kluczowe?

To, że słowa mają niezwykłą moc, wiadomo nie od dziś. W zakresie marketingu internetowego jasne jest też, że słowa kluczowe, wpisywane w pola wyszukiwarek, mogą być kluczem do sukcesu dla niemal każdej firmy, która chce zaistnieć w sieci. Czym tak naprawdę są słowa kluczowe? Jakie jest ich znaczenie? W jaki sposób wykorzystać ich moc, aby zyskać nowych klientów i stać się bardziej widocznym w internecie? Oto najważniejsze informacje dotyczące słów kluczowych!
  • 08.08.2019 08:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Poznaj moc słów – czym są słowa kluczowe?

Słowa kluczowe – o czym mowa?

Każdy, kto korzysta z wyszukiwarki w celu znalezienia interesujących go informacji, wpisuje pewną frazę. Są to słowa kluczowe, które jego zdaniem najlepiej oddają to, czego poszukuje. Wiedza na temat wyszukiwanych przez użytkowników fraz kluczowych jest niezwykle istotna dla firm, które chcą dotrzeć do jak największej grupy odbiorców i interesuje je wysoka pozycja w rankingach wyszukiwania. Jak użyć tej wiedzy? Doskonale wiedzą o tym specjaliści zajmujący się marketingiem internetowym, którzy wykorzystują frazy kluczowe w swojej codziennej pracy przy pozycjonowaniu stron internetowych, płatnych reklamach w wyszukiwarkach czy tworzeniu treści content marketingowych. Działalność każdej firmy z dowolnej branży można określić pewnym zakresem słów i zwrotów. Część takich słów można z łatwością znaleźć. Przykładowo, jeśli ktoś posiada salon fryzjerski w Poznaniu, oczywista wydaje się fraza “salon fryzjerski w Poznaniu”. Jednak niezwykle cenne są również słowa kluczowe, które pasują do danej branży, a przy tym bardzo często wpisywane są w wyszukiwarki przez internautów - w tym przypadku np. “fryzjer Poznań”. Do ich znalezienia służą specjalne narzędzia, które pokazują rankingi najpopularniejszych fraz, konkurencyjne strony pozycjonowane na te wyrażenia czy też siłę tej konkurencji.

Poznaj rodzaje słów kluczowych

Wszystkie wyszukiwane frazy, czyli słowa kluczowe, swobodnie można pogrupować. Najprostsze, ogólne składają się przeważnie z jednego lub dwóch słów, często wpisywane są przez osoby, które nie mają sprecyzowanych oczekiwań. Przykładem jest fraza „letnia sukienka”. Zwykle pozycjonowanie stron na takie frazy nie wystarczy, bo w ich przypadku bardzo trudno wyróżnić się na tle dużej konkurencji. Często więc stosuje się frazy mniej konkurencyjne, z „długiego ogona”. Przykładem takiego zapytania jest fraza „biała, letnia sukienka z bawełny”. Nie wszystkie dostępne sukienki w sklepach internetowych posiadają takie cechy. Ci sprzedawcy jednak, którzy takowe sprzedają i dodatkowo pozycjonują stronę na tego typu zapytania, zwiększają swoją szansę na sprzedaż. Frazy kluczowe mogą oczywiście dotyczyć również marek (tzw. frazy brandowe) – użytkownik szuka na przykład konkretnego produktu znanej mu już firmy, wpisując jej nazwę w Google. Nie wszyscy zdają sobie również sprawę, że frazy wpisywane w wyszukiwarkę mogą mieć charakter zapytań czy opisów problemów. Jeśli tylko odpowiadają one danej branży, nie ma przeszkód, aby wykorzystać je w pozycjonowaniu swojej strony, na przykład prowadząc bloga z treściami poradnikowymi.

--- Materiał Partnera ---