czwartek, 25 kwietnia 2024 09:38

Kiedy warto napisać List Motywacyjny?

Zdarza się, że nawet najlepsze CV nie wystarczy, by zainteresować potencjalnego pracodawcę lub rekrutera swoją osobą. Czasem ogłoszenie o poszukiwaniu pracownika jasno mówi, że jednym z wymaganych dokumentów jest List Motywacyjny. W takim przypadku nikt nie ma wątpliwości, że trzeba go napisać. Kiedy jeszcze warto skupić się na Liście Motywacyjnym, a kiedy zrezygnować z jego tworzenia?
  • 29.01.2020 11:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Kiedy warto napisać List Motywacyjny?

Zależy od treści ogłoszenia

O tym, jakie dokumenty są wymagane w konkretnym procesie rekrutacji, mówią oferty pracy dostępne np. w serwisie internetowym Pracuj.pl. Na tych wytycznych skup się i dostosuj się do zaleceń. Zadbaj, by w dokumentach aplikacyjnych nie zabrakło żadnego z arkuszy, na które czeka rekruter lub pracodawca. Braki formalne, a takim jest np. niedołączenie wymaganego Listu Motywacyjnego, wykluczy Cię z procesu rekrutacji i idealna praca stanie się niedościgłym w tym momencie marzeniem.

 

Gdy oferta nie wspomina o Liście Motywacyjnym

Nie wszystkie oferty pracy wymagają od kandydatów składania wraz z CV Listu Motywacyjnego. W takim przypadku bardzo prawdopodobnym jest, że rekruter nie będzie chciał zapoznać się z treścią pisma, które mimo braku wymagań zdecydujesz się dołączyć do dokumentów aplikacyjnych. Możesz więc zaoszczędzić czas potrzebny na jego napisanie i skupić się na tworzeniu doskonałego CV.

 

Po co pisze się List Motywacyjny?

Zadaniem Listu Motywacyjnego jest przekonanie rekrutera lub potencjalnego pracodawcy do tego, że to właśnie Ty jesteś idealną osobą do objęcia proponowanego stanowiska. W liście prezentuje się motywy podjęcia decyzji o chęci rozpoczęcia współpracy z konkretna firmą i prezentuje się swoją osobę pod kątem korzyści, jakie przyniesie ona przedsiębiorstwu. List Motywacyjny jest miejscem, w którym dokonujesz autoprezentacji i przedstawiasz szczegółowo swoje kompetencje oraz kwalifikacje niezbędne do objęcia danego stanowiska. Pisząc go warto wykazać się znajomością branży, w jakiej funkcjonuje dana firma i specyfiki jej działalności.

--- Artykuł sponsorowany ---