Burmistrz Kwidzyna podkreśla, że PKP wykazuje dobrą wolę w tej sprawie, ale przejęcie gruntów utrudniają wyjątkowo skomplikowane procedury.
-Łatwiej nam poszła zamiana i pozyskanie gruntów pod budowę zalewu na Liwie niż pozyskanie gruntów od PKP. Nie dlatego, że PKP nie chce nam ich użyczyć czy sprzedać. Część terenów, to tzw. obszary zamknięte. Mimo, że znajdują się w gestii PKP, należą do wojska. Musimy w projekcie umieścić budowę rampy kolejowej, która będzie wykorzystywana przez wojsko. Uzgodnienia w sprawie obszarów wojskowych są jednak bardzo trudne. Wola ich przekazania jest, ale procedury są bardzo skomplikowane. Wymagane są decyzje na wysokim szczeblu. Próbujemy to wszystko przyspieszyć. Goni nas czas, gdyż nie wiedzieliśmy wcześniej, że marszałek jeszcze w pierwszym kwartale planuje ogłoszenie konkursu, w którym będziemy mogli zabiegać o dofinansowane ze środków unijnych na realizację tego przedsięwzięcia. Nie da się już tego odwrócić, dlatego intensywnie pracujemy, aby cała dokumentacja i pozwolenie na budowę były gotowe przed końcem marca. Mamy natomiast gotowy projekt i pozwolenie na budowę, dotyczące modernizacji budynku dworca – mówi Andrzej Krzysztofiak, burmistrz Kwidzyna.
Przy budynku dworca planowane jest między innymi utworzenie przystanków dla różnych przewoźników, tak aby osobom korzystających z różnych form komunikacji kolejowej i autobusowej stworzyć bardzo dobre warunki. Przystanki mają zostać wyposażone w odpowiednie wiaty i zadaszenia oraz czytelny systemem informacyjny, zapewniający pełną dostępność również przewoźnikom prywatnym. Projekt uwzględnia także parking dla pasażerów. Planuje się również stworzenie punktu samodzielnego wypożyczania rowerów. Budynek dworca ma stać się natomiast nową siedzibą biblioteki oraz czytelni. Zachowana jednak ma być przy tym funkcja dworcowa budynku. Znajdą się w nim kasy biletowe oraz poczekalnia. Ponieważ przygotowywana jest modernizacja linii kolejowej Malbork-Kwidzyn-Grudziądz, projekt miasta idealnie wpisuje się w planowaną inwestycję. Zmodernizowane mają bowiem zostać nie tylko tory, ale cała infrastruktura dworcowa, w tym perony.
Napisz komentarz
Komentarze