-Realizując program, zapoznaliśmy uczestników z aplikacją na tablecie Mindomo. Aplikacja miała na celu stworzenie „mapy myśli”. Następnie uczestnicy zajęć wypisywali słowa kojarzące się ze słowem internet. Innym zadaniem było złożenie adresów internetowych z rozsypanki oraz wymyślenie własnego adresu z podanych wyrażeń. Podczas zajęć odpowiedzieliśmy sobie m.in. na pytania: Co mówią nam adresy internetowe?, Co wiemy o osobach występujących w rozsypance?, Gdzie te osoby mieszkają oraz czym jest adres strony internetowej? Odpowiedzieliśmy sobie oczywiście także na pytanie co ma wspólnego małpa i nazwa symbolu używanego w internecie. Każdy uczestnik spotkania otrzymał także wydrukowany znak @ i jego zadaniem było narysowanie zwierzątka z jego użyciem – mówi Katarzyna Majda z Biblioteki Publicznej Gminy Kwidzyn.
Podczas zajęć uczestnicy dowiedzieli się także co oznacza kod ASCII.
-Zadaniem dzieci było zakodowanie własnego imienia. Z książki Artura Janickiego „Skąd się wzięły małpy w Internecie?” uczestnicy przyswoili sobie informację o tym, jakie inne znaczenie ma znak @ i do czego był używany. Poznali elementy adresu stron internetowych, dowiedzieli się także co to są domeny internetowe oraz jak nazywa się znak @ w różnych krajach. Dzięki tym zajęciom dzieci i młodzież poznali bardzo dużo ciekawostek ze świata internetu oraz nauczyli się znaczenia słów, których używa się na co dzień, tak naprawdę nie wiedząc, co oznaczają – podsumowuje Katarzyna Majda.
Organizatorzy ogólnopolskiego konkursu „Skąd się wzięły małpy w Internecie?” to Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Wydawnictwo Widnokrąg. Konkurs wspierają także Fundacja Katalyst Engineering i White Star Foundation.
Napisz komentarz
Komentarze