Nagrody w konkursie przyznawane są w czterech kategoriach: projekt dużego mostu drogowego lub kolejowego (rozpiętość przęsła 50 m), projekt mostu drogowego lub kolejowego (rozpiętość przęsła powyżej 50 m), projekt kładki dla pieszych oraz rehabilitacja obejmująca ustrój nośny istniejącego obiektu inżynierskiego. Do nagrody zgłaszać można jednak wyłącznie realizacje ukończone w roku przyznania nagrody lub też roku poprzednim.
Jury konkursu doceniło wyjątkowość i innowacyjność mostu w Lipiankach przyznając firmie Budimex nagrodę specjalną.
-Budowa mostu typu extradosed o tej skali to pionierska realizacja na skale europejską, a nawet światową – czytamy na stronie wykonawcy. -Dotychczas takie obiekty o porównywalnej rozpiętości przęseł powstały w Japonii oraz Szwajcarii. Most typu extradosed łączy w sobie cechy mostu podwieszanego i mostu belkowego. Część kabli sprężających poprowadzonych jest poza przekrojem dźwigara. Rozpiętość przęseł na tego typu konstrukcjach wynoszą od 100 do 200 metrów, natomiast w przypadku przeprawy w Kwidzynie rozpiętości te wynoszą od 130 do 204 metrów.
Napisz komentarz
Komentarze