-Do biura podawczego znajdującego się na parterze trafia cała korespondencja. Nie trzeba już wchodzić na piętro i przynosić ją do sekretariatu. Na parterze znajdują się także podatki i wszelkie opłaty. Poza tym znajduje się tam gospodarka przestrzenna, nieruchomości, ochrona środowiska, ewidencja ludności i dowody osobiste, czyli działy, które obsługują najwięcej klientów. To duże ułatwienie, tym bardziej, że nie mamy w budynku windy, a nie każda osoba, z przyczyn zdrowotnych lub niepełnosprawności, mogła dotrzeć na piętra budynku. Chcemy, aby nasz urząd był przyjazny dla mieszkańców. Sukcesywnie będziemy wprowadzać też kolejne ulepszenia. Pewnie za jakiś czas usłyszymy ocenę, że rozwiązania, które wprowadziliśmy są dobre, ale już teraz dochodzą do nas pierwsze opinie, które pozytywnie oceniają dokonane przez nas zmiany. Mieszkańcy twierdzą, że wreszcie nie muszą wchodzić po schodach w poszukiwaniu biur na wyższych piętrach – mówi Ewa Nowogrodzka, wójt gminy Kwidzyn.
Wójt zapowiada także kolejne zmiany w pracy urzędu. Reorganizacja ma objąć biura na pierwszym i drugim piętrze.
Biuro obsługi klienta znajduje się w pokojach 1 i 2 (pierwsze drzwi na lewo po wejściu do urzędu). Jest już w nim biuro podawcze, w którym można złożyć podanie, wniosek lub przekazać przesyłkę. W biurze znajdują się też formularze i druki wniosków. Niedługo zostanie też uruchomiona elektroniczna platforma usług administracji publicznej, pozwalająca na elektroniczny obieg dokumentów w urzędzie. Pracownicy biura spisują także zeznania świadków na potwierdzenie okresów zatrudnienia w gospodarstwie rolnym dla potrzeb emerytalnych. W pokoju nr 3 znajduje się ewidencja ludności. Przyjmowane są też wnioski dotyczące rozpoczęcia działalności gospodarczej i wydawane są dowody osobiste oraz Karty Dużej Rodziny, a także zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. W tym samym pokoju prowadzone są sprawy kwalifikacji wojskowej. Referat podatków i opłat lokalnych znajduje się w pokojach 4-7. W pokoju nr 5 znajduje się stanowisko do spraw księgowości i egzekucji podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości oraz opłaty adiacenckiej. W pokoju nr 6 można załatwić sprawy dotyczące podatków lokalnych, ulg w podatku rolnym oraz zwolnień od podatku od nieruchomości.
Napisz komentarz
Komentarze