List, jaki otrzymaliśmy w tej sprawie, jest bardzo emocjonalny:
"Drogi "Kurierze", pasażerowie linii PKS Prabuty-Kwidzyn są po prostu bezsilni na arogancje i ignorowanie naszego prawa do godnego i bezpiecznego podróżowania. Przecież przewoźnik świadczy nam usługę za którą płacimy (170 zł bilet miesięczny), warunki w jakich ta podróż się odbywa przypomina to, co znamy z telewizji na temat ostatnich wydarzeń na kolei. Podaję przykłady: w godzinach szczytu o 15.30 puszczany jest mały autobus komunikacji miejskiej, ludzie już na przystanku PKS nie są w stanie się pomieścić i kierowca dosłownie nie jest w stanie drzwi zamknąć, w środę np. nie zabrał już pasażerów z drugiego przystanku (przy ul. Warszawskiej - przyp. red.), nawet się nie zatrzymał i ludzie przy tych warunkach pogodowych stali do godz. 16.20. My jako pasażerowie wielokrotnie interweniowaliśmy telefonicznie, ale bezskutecznie. Autobusy nagminnie się spóźniają (np. autobus Prabuty - Kwidzyn godz. 8.13 odjeżdża o 8.40), a ludzie stoją i marzną, napomknę że to nie są sytuacje tylko spowodowane zimą, zdarzały się sytuacje, że policja zatrzymywała autobus z powodu przeładowania i ...kazała wysiadać pasażerom, wiec my - pasażerowie mamy tylko kłopot... bardzo prosimy o interwencję."
Nie jesteśmy złośliwi
W liście opisano sytuację sprzed kilku tygodni, jednak problemy są nadal aktualne. O wyjaśnienie poprosiliśmy Tomasza Pisarka, kierownika ds. przewozów pasażerskich kwidzyńskiego PKS.
- Przykro mi, że Wasz Czytelnik, a nasz pasażer tak niepochlebnie wyraża się o usługach PKS. Nigdy nie ignorujemy potrzeb pasażerów i nie jesteśmy aroganccy wobec nich. Każdy sygnał sprawdzamy, ale pewnych sytuacji nie można przeskoczyć i nie wynikają one z naszej złośliwości, tylko są spowodowane wyjątkową jakaś wyjątkową sprawą - powiedział nam T. Pisarek.
Kierownik ds. przewozów pasażerskich kwidzyńskiego PKS tłumaczy, że opisana przez Czytelnika sytuacja miała miejsce w środę, gdy w Kwidzynie był mróz tuż po odwilży i na jezdni była tzw. szklanka.
Autobus BIS nie pojechał
- Mamy określoną liczbę autobusów, które przecież jeżdżą tymi samymi drogami, co wszystkie samochody - tłumaczy T. Pisarek. - Gdy jest ślisko, nie mogą rozwijać nadmiernej prędkości. Tego dnia kilka naszych pojazdów naraz utknęło na drogach. m.in. w gminie Gardeja. Nie zdążyły więc wrócić na czas, by pojechał w inne trasy np. w kierunku Prabut przez ulicę Warszawską. Ten autobus jeździ tam jako tzw. BIS, czyli tylko do połowy trasy, by ludzie, którzy jadą np. do Rakowca, nie musieli cisnąć się w autobusie jadącym aż do Prabut. Kursy są mniej więcej w tym samym czasie. Chodzi o to, by nie przepełniać autobusu, bo pojazdy zgodnie z przepisami mogą zabrać tylko określoną liczbę osób. Właśnie po to wprowadziliśmy BIS-y, by wszyscy dojechali do celu. Tym razem BIS-u nie było, bo autobus z Gardei nie wrócił na czas. Dlatego na przystanku PKS wszyscy, którzy jechali w stronę Prabut wsiedli do tego "normalnego" autobusu. Kierowca nie zatrzymał się więc na przystanku przy ul. Warszawskiej, bo i tak nie mógłby zabrać pasażerów. Nasze autobusy jeżdżą tymi samymi drogami, co wszystkie inne auta. I jak jest ślisko, to jadą wolniej. I tyle.
35 miejsc stojących
Czytelnik ma również pretensje, że autobusy są przepełnione i policja kazała wysiadać "nadprogramowym pasażerom".
- Chyba tylko raz zdarzyło się, że kontrolujący autobus policjanci ukarali mandatem kierowcę, który wziąć zbyt wielu pasażerów, ale o żadnym wysadzaniu ich po drodze nie wiem - mówi Pisarek. - Proszę zrozumieć, że kierowca z jednej strony jest posądzany o to, że bierze za dużo pasażerów, a z drugiej, że zostawia ludzi na przystanku. Tak się czasem zdarza, ale tylko wyjątkowo. W dowodzie rejestracyjnym autobusu wpisana jest dopuszczalna liczba pasażerów stojących - w tego typu pojazdach to 35 osób. I to kierowca, tak jak i w osobowych autach, odpowiada za to. Wiem, że zima to trudny okres i zdarzają się różne sytuacje. Jesteśmy stałym kontakcie z zarządcami dróg w sprawie odśnieżania i posypywania nawierzchni. I nie odwołaliśmy żadnego kursu, jak zrobiło to wielu przewoźników.
Jak poinformował naczelnik Wydziały Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Kwidzynie podkom. Jerzy Szatkowski: "Zanotowano jeden przypadek dotyczący autobusów PKS w Kwidzynie, gdzie naruszono przepis z art. 97 KW w związku z art. 63 ust.1 PRD, i kierowca autobusu został ukarany mandatem karnym za przewóz osób w liczbie przekraczającej liczbę miejsc określonych w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. Było to w roku 2009. W trakcie kontroli autobusu na ul. Warszawskiej w Kwidzynie, gdzie funkcjonariusze ujawnili większą ilość pasażerów niż było dopuszczalne, jednak ilość pasażerów która była nad stan opuściła autobus na przystanku przy tej ulicy. Policjanci umożliwili dojazd autokaru do przystanku docelowego na dworzec autobusowy przy ul. Konopnickiej w Kwidzynie, gdzie dokończyli kontrolę."
Reklama

Dlaczego autobus nie zabrał pasażerów? PKS: "Nikogo nie lekceważymy!"
KWIDZYN/PRABUTY. Pasażerowie linii autobusowej Kwidzyn-Prabuty skarżą się, że autobus PKS nie zawsze zabiera pasażerów z przystanku. Czują się lekceważeni. Kierownictwo PKS wyjaśnia, że na oblodzonej drodze autobusy wolniej jeżdżą i wtedy nie wszystkie kursy odbywają się w terminie.
- (ad)
- 01.02.2011 09:22 (aktualizacja 31.03.2023 02:06)

Data dodania:
01.02.2011 09:22
KOMENTARZE
Autor komentarza: CNC IntelligenceTreść komentarza: RECOVER YOUR LOST CRYPTO ASSETS WITH CNC INTELLIGENCE. NO UPFRONT PAYMENT.
CNC Intelligence is a team of Cyber Intelligence, Crypto Investigation, Asset Tracing and Offshore Legal experts. Working together to form a boutique cyber and crypto intelligence group focused on providing results.
Using the latest Cyber Tools, Open Source Intelligence (OSINT), Human Intelligence (HUMINT), and cutting edge technology, we provide actionable intelligence to our clients.
WHY CHOOSE CNC INTELLIGENCE?
- Expert Cyber Investigation Services ---Our cyber investigators are certified in the US, UK and experienced with investigations spanning 6 continents.
- Cryptocurrency And Digital Asset Tracking --- We are able to track the movement of several different cryptocurrencies and assets. If the cryptocurrency has been moved, we are able to follow it.
- Strategic Intelligence For Asset Recovery --- The first step to recovery is locating recoverable assets. Our experienced team will be able to walk you through the process.
Schedule a mail session with our team of professionals today via - cncintel247 (@) gmail (.) com to get started immediately.
BEWARE of FABRICATED reviews and testimonies endorsing fraudsters, do not get scammed twice.
Disclaimer: CNC Intelligence is not a law enforcement agency and not a law firm. Like all investigators, we cannot guarantee specific results, but we apply our expertise and resources to every case professionally and ethically.Źródło komentarza: Remont parkietu hali sportowejAutor komentarza: Schlomo UbermannTreść komentarza: Ale przypał. Chyba nie wypłaci się do końca życia.
No ale tak kończą frajerzy.Źródło komentarza: ZOBACZ [WIDEO] !!Ujawnienie kokainy wartej 5 mln zł efektem pracy trzech służb mundurowychAutor komentarza: haniaaTreść komentarza: tak o zsrowie trzeba dbać .... Produkty z konopi są mi naprawdę bliskie – i to nie tylko z ciekawości, ale przede wszystkim z własnego doświadczenia. Moja przygoda zaczęła się od bólu kręgosłupa, który towarzyszył mi praktycznie codziennie. Z początku ratowałam się klasykami – ketonal, inne przeciwbólowe – niestety, żołądek długo tego nie wytrzymał. W pewnym momencie bolało mnie już nie tylko plecy, ale też brzuch, dosłownie po wszystkim.
Zaczęło się błędne koło – ból, stres, napięcie. Lekarze zaczęli mówić, że pewnie "sama sobie to nakręcam", że to psychosomatyka. Czułam się bezsilna. I wtedy – zupełnie przypadkiem – kuzyn dał mi namiar na Konopną Farmację z Poznania.
Po rozmowie z panią farmaceutką dostałam polecenie: olej CBD 5% dekarboksylowany, 3 razy dziennie po 5 kropli. Do tego dorzuciła maść laurową z olejem konopnym, eukaliptusem i propolisem – cudo na ból pleców! Ale to nie wszystko – zaczęłam pić napar z passiflory i łykać olej z czarnuszki na żołądek.
Efekt? Jakby ktoś zgasił ogień, który palił mnie od środka. Ból pleców się wyciszył, żołądek odetchnął, a ja zaczęłam normalnie funkcjonować. Coś, co wydawało się beznadziejne, zaczęło mieć sens.
CBD naprawdę mi pomogło – nie jako cudowny lek na wszystko, ale jako realne wsparcie, które dało mi ulgę i spokój. Jeśli ktoś z Was się waha, polecam z serca – ale zawsze z głową i najlepiej po konsultacji z kimś, kto zna się na rzeczyŹródło komentarza: 7 kwietnia 2025 r. - Ważny dzień w kalendarzu. Światowy Dzień ZdrowiaAutor komentarza: DominikTreść komentarza: Proszę rodzinę osoby zmarłej o kontakt, przekażę przydatne informacje tel. 664694990Źródło komentarza: Na drodze zginął 59-letni motocyklistaAutor komentarza: Ms. SimoneTreść komentarza: I have worked with Mr. James Mc Kay Wizard quite a number of times and they have never disappointed me. They helped me monitor my Husband phone when I was gathering evidence during the divorce. I got virtually every information he has been hiding over the months easily on my own phone: the spy app diverted all his WhatsApp, Facebook, text messages, sent and received through the phone: I also got his phone calls and deleted messages. he could not believe his eyes when he saw the evidence because he had no idea he was hacked. they do all types of mobile hacks and computer hacks, you get unrestricted and unnoticeable access to your partner/spouse/anybody’s social account, email, E.T.C Getting the job done is as simple as sending an email to jamesmckay wizard at gmail dot com or WhatsApp +31657446248.Źródło komentarza: 6 kwietnia 2025 r. - Ważny dzień w kalendarzu. Światowy Dzień Sportu
Reklama
ZOBACZ WIĘCEJ
Przejdź do kategorii
Aktualności#PomagaMYNa sygnaleGospodarkaEdukacjaEkologiaReligiaPolitykaRolnictwoTurystykaZdrowieKulturaSportHistoriaKryminalneVideoRegionOgłoszeniaObserwatorKwidzyn MiastoKwidzyn GminaGardejaPrabutyRyjewoSadlinkiPLANUJĘ DŁUGIE ŻYCIEZOBACZ!Ważne w kalendarzuDobre radyWybory Parlamentarne '2023Reklama
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze