Użytkownik-klient w centrum uwagi. Rzeczy, dzięki którym strona internetowa Twojej firmy przyciągnie więcej odbiorców

  • 24.01.2020, 08:09
  • Materiał partnera
Użytkownik-klient w centrum uwagi. Rzeczy, dzięki którym strona internetowa Twojej firmy przyciągnie więcej odbiorców
Zbudowanie atrakcyjnego serwisu www stanowi konieczność dla wszystkich, którzy prowadzą jakąkolwiek działalność gospodarczą. Witryna internetowa to często pierwsza, a zarazem najważniejsza wizytówka firmy, z jaką stykają się współcześni konsumenci. Trzeba przygotować stronę autentycznie interesującą w oczach przedstawicieli grupy docelowej. Czyli tak, aby znalazła się wysoko w wyszukiwarce, wykorzystywanej przez zdecydowanie najwięcej użytkowników.

Google pokazuje wysoko te witryny, które przydadzą się odbiorcom. I nie chodzi wyłącznie o zawartość

Wśród specjalistów zajmujących się marketingiem internetowym dużą popularnością cieszy się stwierdzenie: „content is king”. W pewnym uproszczeniu chodzi o dominującą rolę treści: tekstów (poradników, opisów, relacji z branżowych wydarzeń), zdjęć oraz innych multimediów. Aby użytkownicy spędzili na stronie dość czasu, aby stali się przyszłymi klientami, należy ją wypełnić zawartością na wysokim poziomie. Eksperci z agencji INSEO zwracają jednak uwagę na fakt, że aby odbiorcy w ogóle zapoznali się z serwisem, muszą go najpierw odnaleźć.

W tym momencie uwidacznia się dominująca rola wyszukiwarki Google. Jej zasięg szacuje się na ponad 94% polskich internautów, czyli blisko 20 punktów procentowych więcej niż kolejnych serwisów w zestawieniu. Optymalizacja stron według wymogów amerykańskiego giganta, nazywana SEO  od „Search Engine Optimization”, obejmuje między innymi:

  • poprawność wyświetlania na urządzeniach mobilnych

  • szybkość działania strony oraz wczytywania plików graficznych

  • przejrzyste menu

  • struktura adresów URL, odnosząca się do słów kluczowych z zapytań użytkowników

  • klarowne formatowanie tekstów, ułatwiające szybkie odnalezienie najważniejszych treści w artykule

  • bezbłędne linkowanie wewnętrzne, przyspieszające poruszanie się po kolejnych podstronach

Te aspekty SEO trzeba dopracować w najdrobniejszych szczegółach. Wyższa pozycja szybko przełoży się na wyniki

Nawet najciekawsza treść nie zatrzyma odbiorców, jeżeli zapoznawanie się z nią będzie trudne i niewygodne. Internauci szybko przeniosą się konkurencji, która lepiej dba o tzw. user experience. Warto podkreślić, że wiele czynników rankingowych wyszukiwarki Google – a jest ich grubo ponad 200 – ma sporo wspólnego właśnie z jakością UX. Innymi słowy: im bardziej wartościowa treść oraz staranniej potraktowane kwestie techniczne funkcjonowania firmowej strony internetowej, tym większe szanse na zajęcie jednej z czołowych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Statystyki z badań udowadniają, że miejsce w Google ma decydujący wpływ na to, które witryny www odwiedzają użytkownicy. A w warunkach współczesnej rywalizacji rynkowej przewaga w wyszukiwarce ma realne odzwierciedlenie w systematycznie zwiększających się przychodach firmy.

Materiał partnera

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu kwidzyn1.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe