W jaki sposób treść wpływa na pozycjonowanie stron?

  • 30.09.2020, 14:00
  • Grupa Tipmedia
W jaki sposób treść wpływa na pozycjonowanie stron?
Do najczęściej powtarzanych mitów na temat pozycjonowania należy ten, że liczy się wyłącznie obecność na stronie słów kluczowych. Tak było kiedyś, jednak od lat Google stosuje coraz bardziej zaawansowany algorytm. Jego szczegóły nie są dokładnie znane, ale z obserwacji i badań specjalistów wynika, że lepiej widoczne w wynikach wyszukiwania są strony z treściami wysokiej jakości. Konieczne okazuje się zatem nie tylko nasycenie tekstu frazami kluczowymi, ale także naturalne wpasowanie ich w wartościową treść, która musi być unikalna, a także użyteczna oraz atrakcyjna dla czytelnika.

Pozycjonowanie a odbiorca treści

Algorytm Google, aktualizowany nawet kilka razy w roku, staje się coraz bardziej inteligentny, a tym samym wyczulony na sztuczne pozycjonowanie. Tak więc przygotowując tekst na stronę internetową, należy myśleć przede wszystkim o użytkowniku, aby znalazł w nim poszukiwane informacje. Natomiast dla właściciela strony znaczenie ma nie tylko sama pozycja w wyszukiwarce i ilość wejść, ale także co z tego wynika.

Aby popularność strony przełożyła się na zainteresowanie ofertą, konieczne jest pozyskanie odpowiedniej grupy odbiorców. Dlatego tak istotne okazuje się właściwe dobranie słów kluczowych oraz naturalne rozmieszczenie ich w treści, która odpowie na zapytania internautów. Przygotowanie takiego tekstu wymaga doświadczenia i wiedzy na temat branży, jednak przedsiębiorcy nie muszą tworzyć ich samodzielnie – zajmą się tym specjalności od SEO.

Pozycjonowanie stron internetowych – dlaczego warto skorzystać z naszych usług?

Podsumowując, indeksowanie przez roboty Google zależy od bardzo wielu czynników. Optymalizacja strony pod względem parametrów technicznym oraz treści pozwoli osiągnąć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania po wpisaniu danej frazy. Internauci zazwyczaj wybierają stronę, która wyświetli się jako pierwsza. Jeśli znajdą tam wyczerpującą odpowiedź na swoje zapytanie, istnieje duże ryzyko, że nie sprawdzą kolejnych wyników wyszukiwania. W przeciwnym razie będą szukać na następnych pozycjach z listy. Zatem im wyżej dana strona zostanie wyświetlona, tym większa perspektywa dużej liczby odwiedzających, co zwiększa szanse na pozyskanie klientów. Pozycjonowanie to jednak długotrwały, kompleksowy proces, wymagający specjalistycznej wiedzy. Dlatego warto wybrać agencję SEO z długoletnim doświadczeniem, potwierdzonymi kwalifikacjami, referencjami od renomowanych marek, a także szczegółowo i zrozumiale przedstawioną ofertą. O skuteczności firmy proponującej pozycjonowanie stron świadczy z pewnością jej pozycja w wynikach wyszukiwania. Oczywiście, na kolejność wyników wpływ ma wiele różnych czynników, w tym także personalizacja pod danego użytkownika, odrywająca coraz większą rolę w algorytmie Google. Dlatego najlepiej dokładnie zapoznać się ofertami kilku firm i na tej podstawie podjąć decyzję.

Pozycjonowanie stron internetowych to w obecnych czasach konieczność dla każdego biznesu, więc warto wybrać dobrze. Jeśli nam zaufasz, postaramy się jak najlepiej spełnić Twoje oczekiwania.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

Grupa Tipmedia
Materiał Partnera
Podziel się: