sobota, 4 maja 2024 15:54
Reklama

Wycieczka młodzieży do stolicy Belgii

Grupa kwidzyńskiej młodzieży odwiedziła Brukselę w ramach działań Karty Euro 26 Kwidzyn Moje Miasto. Wyjazd odbył się na zaproszenie europosła Krzysztofa Liska. Z Kwidzyna wyróżniono 13 uczniów, którzy w nagrodę za swoją pracę mogli zwiedzić urokliwe miejsca stolicy Belgii.

Gimnazjum nr 3 reprezentowały uczennice: Chantalle Komorowska z IIIb , Karolina Traczyk z IIIb, Natalia Kijewska z Ib, Marty na Wojtaś z Ib i Wiktoria Rosińskaz Ib pod opieką nauczycieli: Marzeny Szarłan ( która jest zarazem koordynatorem Karty Euro 26 Kwidzyn Moje Miasto) i Dobromiły Pakulskiej. W wyjeździe do Brukseli uczestniczyli również uczniowie innych kwidzyńskich szkół oraz osoby z okręgu gdańskiego i bydgoskiego.

Pod wrażeniem starych kamienic

-W Brukseli urzekły nas malownicze widoki: starych kamienic i monumentalnych pomników. Po obfitym lunchu w restauracji „Colmar Woluwe” udaliśmy się do Brugii, gdzie zwiedzaliśmy stare miasto oraz liczne zabytki m.in. zamek Begijnevest. Poznaliśmy też historię miasta, kulturę i obyczaje Belgów. Kolację zjedliśmy natomiast w towarzystwie Krzysztofa Liska w restauracji Huisbrouwerij De Halve Mann, a lokal ten przerósł nasze oczekiwania. Profesjonalna obsługa, wykwintne dania kuchni belgijskiej oraz unikalny klimat lokalu na długo zostaną w naszej pamięci – mówi Marzena Szarłan, koordynator Karty Euro 26 Kwidzyn Moje Miasto.

Wizyta w Europarlamencie

Kolejny dzień to kolejne przeżycia kwidzyńskich uczniów. Młodzież udała się bowiem do Europarlamentu, gdzie wysłuchała wykładu o Parlamencie Europejskim, a także ponownie spotkała się z K. Liskiem. Europoseł zaprezentował wszystkim nam swoją dotychczasową działalność.

-Na pewno długo towarzyszyć nam będą wrażenia jak np. przy ujrzeniu gmachu Parlamentu. Nowoczesna, oszklona konstrukcja przytłaczała swoim ogromem. Po przebyciu strefy bezpieczeństwa, wstąpiliśmy na główny hol, następnie sprowadzono nas do sali, gdzie poznaliśmy zasady funkcjonowania PE i jego kompetencji. Widzieliśmy też salę plenarną, z której pamiątką są fantastyczne zdjęcia oraz niezapomniany widok obrad parlamentarzystów z 28 państw Unii Europejskiej – dodaje M. Szarłan.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu kwidzyn1.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.