sobota, 27 kwietnia 2024 15:15
Reklama

[WIDEO] Uważaj na super okazje w internecie. Możesz paść ofiarą phishingu!

Wirtualna przestrzeń to szanse, ale też zagrożenia. Na każdym kroku należy zachować rozsądek i wiedzieć, jak się zachowywać w cyberprzestrzeni. Dlatego w ramach kampanii „Bankowcy dla CyberEdukacji” powstał cykl krótkich filmów profilaktycznych.

W krótkich wideo popularni artyści i prezenterzy telewizyjni opowiadają, jak w sposób świadomy, odpowiedzialny i bezpieczny korzystać z dobrodziejstw cyfrowej rzeczywistości.

Najprostszą metodą cyberoszustów jest podszywanie się pod człowieka i kradzież Twoich danych. W przeciwieństwie do innych typów oszustw internetowych,gdzie wykorzystywane są błędy i luki w konfiguracji i oprogramowaniu, celem phishingu nie jest urządzenie, ale człowiek i posiadane przez niego dane.


 

Przed tego typu oszustwami w filmie, który prezentujemy przestrzega aktorka Daria Widawska.


„Moja znajoma łowi okazje w Internecie – a to buciki, a to pasek albo torebka. Raz w tym łowieniu tak się zatraciła, że sama dałaby się złowić. To była naprawdę super okazja – krótki mail z opisem i fotką torebki-marzenie. Wystarczyło kliknąć „kupuję” i podać dane w bankowości elektronicznej. I kiedy torebka była już naprawdę blisko, moja znajoma uświadomiła sobie, że żaden bank ani żadna instytucja nie prosi o podanie hasła i loginów w wiadomości email. Tak robią tylko przestępcy” – opowiada Daria Widawskaw kampanii Bankowcy dla CyberEdukacji – UWAŻAJ NA SUPER OKAZJE W INTERNECIE!

Związek Banków Polskich, Fundacja Warszawski Instytut Bankowości, Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa oraz Policja apelują:


- Bądź ostrożny, chroń swoje hasła i kody dostępu – nigdy nikomu ich nie ujawniaj!


- Zachowaj czujność i zwróć szczególną uwagę na korespondencję poza portalem sprzedażowym – oszuści kontaktują się przede wszystkim przez zewnętrzne komunikatory;


- Więcej informacji o cyberbezpieczeństwie szukaj we własnym banku.


Kampania „Bankowcy dla CyberEdukacji” jest wspólną inicjatywą Związku Banków Polskich, Fundacji Warszawski Instytut Bankowości, Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa i banków we współpracy z Policją.

Celem kampanii jest edukacja wszystkich użytkowników Internetu w zakresie cyberzagrożeń i sposobów ochrony przed nimi.


 

Związek Banków Polskich


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama