Czy manekiny są potrzebne w każdym sklepie z odzieżą?
Manekiny wystawowe są uważane za nieodłączną część zarówno sieciowych sklepów odzieżowych, jak i butików. Trudno o lepszy sposób eksponowania odzieży, niż na manekinie, pozwalającym zobaczyć, jak układa się odzież podczas noszenia. Z tego powodu wiele manekinów jest produkowanych tak, by można je było ustawić w dowolnej pozycji. Dzięki temu można zaaranżować wystawę tak, by umieścić na niej manekiny w naturalnych, swobodnych pozycjach.
Nie wszędzie jednak stosowane są manekiny wystawowe – niektórzy właściciele butików decydują się na modele krawieckie, pozbawione rąk i głowy, za to nadające sklepowi kameralnego charakteru pracowni.
Jak dobierać manekiny wystawowe do kolekcji ubrań?
Ważna jest nie tylko jakość manekinów, ale także to, by pasowały do charakteru sklepu. W przypadku eleganckiej odzieży, takiej jak wizytowa czy biznesowa dobrze sprawdzą się proste manekiny abstrakcyjne lub realistyczne w neutralnych kolorach – albo odcieniach zbliżonych do ludzkiej skóry, albo białe lub czarne. Są one najbardziej uniwersalne, dobrze będzie się też na nich prezentowała casualowa odzież czy ubrania sportowe. W designerskich butikach i sklepach z modą młodzieżową można pozwolić sobie na manekiny kolorowe lub wyraziste, nowoczesne. Zarówno klasyczne, jak i nowoczesne manekiny można obejrzeć np. tu: https://sklep.moremannequins.pl/. Przy zakupie manekinów sklepowych warto zwracać uwagę na jakość wykonania oraz wykończenia – powinny mieć gładką fakturę i zapewniać długotrwałą eksploatację bez uszkodzeń i obić.
Wielu właścicieli sklepów zastanawia się, czy lepsze są manekiny realistyczne czy abstrakcyjne – nie ma tu jednoznacznej odpowiedzi, warto zdać się na własny gust lub zaufać osobie aranżującej wystawę.