Policjanci apelują o ostrożność i rozwagę podczas zakupów i sprzedaży online.
W czwartek, 17 lipca br., do Komendy Powiatowej Policji w Kwidzynie zgłosiły się dwie osoby, które padły ofiarą oszustów internetowych. W obu przypadkach sprawcy wykorzystali zaufanie pokrzywdzonych i zastosowali znane już metody wyłudzania pieniędzy.
W pierwszym przypadku 40-letni mieszkaniec gminy Sadlinki wystawił na popularnym portalu ogłoszeniowym grilla do sprzedaży. W odpowiedzi na ogłoszenie skontaktował się z nim mężczyzna podający się za pracownika serwisu. W trakcie rozmowy wyłudził od niego trzy kody BLIK, co poskutkowało utratą łącznej kwoty 5,8 tys. zł.
Tego samego dnia zawiadomienie złożyła również 57-letnia mieszkanka Kwidzyna, która dokonała zakupu huśtawki ogrodowej za pośrednictwem portalu społecznościowego. Kobieta wpłaciła 340 zł, jednak towar nie został jej dostarczony. Następnie otrzymała link do rzekomego potwierdzenia adresu dostawy, który przekierował ją na fałszywą stronę. Po wpisaniu danych karty płatniczej z jej konta zniknęło dodatkowo 367 zł. Łączna strata kobiety wyniosła 707 zł.
Apelujemy o ostrożność!
Policja po raz kolejny przypomina o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w sieci:
Nigdy nie podawaj danych swojej karty płatniczej na niesprawdzonych stronach internetowych ani za pośrednictwem nieznanych linków.
Nie udostępniaj kodów BLIK osobom, których tożsamości nie jesteś pewien, nawet jeśli podają się za pracowników portali ogłoszeniowych.
Zawsze weryfikuj tożsamość kupującego lub sprzedającego – najlepiej korzystaj z opcji płatności i dostawy oferowanych bezpośrednio przez znane portale.
Jeśli masz wątpliwości co do otrzymanej wiadomości lub linku, skontaktuj się bezpośrednio z obsługą klienta danego serwisu lub zadzwoń na numer alarmowy 112.
Nie daj się oszukać – zachowaj czujność i ostrożność w kontaktach internetowych!
Opr. (tomm)/KPP Kwidzyn
Napisz komentarz
Komentarze