Szeroki zasięg
Korzyścią wynikającą ze stosowania reklamy zewnętrznej jest jej duża widoczność w przestrzeni miejskiej. Bez względu na to, czy reklama przybierze formę banerów, plakatów, balonów pneumatycznych lub bilbordów, umiejscowiona w dobrej lokalizacji reklama dotrze do dużej ilości osób.
Brak ograniczeń czasowych
Siłą reklamy zewnętrznej jest to, że konsument nie może jej tak po prostu zignorować i wyłączyć, jak to robi w przypadku bloku reklam wyskakujących mu w przeglądarce internetowej. Konsekwencją tego jest to, że oddziałuje ona na potencjalnych odbiorców nieprzerwanie przez cały dzień.
Więcej na inventini.com
Skuteczność oparta o prawidłową ekspozycję treści
Komunikat na reklamie zewnętrznej musi być prosty i łatwy do przyswojony przez odbiorcę. Nie da się ukryć, że współcześnie jesteśmy z każdej strony bombardowani przez różnego rodzaju reklamy, dlatego treść na bilbordach i innych formach outdooru, powinien cechować minimalizm. Wynika z tego również szybka identyfikacja marki i łatwość w dotarciu do niej przez konsumenta. Pochodną tego jest także kreowanie pozytywnego wizerunku firmy.
Nieinwazyjność
Ludzie raczej niechętnie odebraliby reklamę, która w jakikolwiek sposób wymusza na nich interakcję. Zaletą outdooru jest jego neutralność – nie wymaga bezpośredniego kontaktu, a jednak pozostaje widoczny.
Wykorzystaj potencjał outdooru
Trzymaj się pewnych zasad, aby w pełni wykorzystać korzyści, które daje reklama zewnętrzna. Do najczęstszych błędów popełnianych przy kampanii outdoorowej należą:
- niedostosowanie przekazu do grupy docelowej,
- chaos komunikacyjny wynikający z przeładowania reklamy treścią i materiałami graficznymi,
- nieprawidłowy wybór lokalizacji – standardowo wybierane są miejsca o dużym natężeniu ruchu, co z reguły jest dobrą praktyką, ale są pewne wyjątki, które trzeba wziąć pod uwagę. Zastanów się na przykład, czy reklama skierowana do starszych osób znajdzie swoje uzasadnienie przy galerii handlowej.
Do głównych zalet wynikających z działań outdoorowych należy oddziaływanie na dużą liczbę osób w sposób mało inwazyjny i nachalny. Cechy te sprawiają, że outdoor wciąż jest ważnym dopełnieniem działań marketingowych prowadzonych online.